luni, 23 octombrie 2017
- POPORUL … mai la urmă -
sigur că ordinea socială presupune, printre altele, instituirea
unor reguli de urmat pentru ca relaţionarea interumană să se realizeze în
condiţii civilizate în societate, însă excesul de zel în a reglementa până şi modul
în care să se facă exprimarea liberă a sentimentelor patriotice, a respectului
faţă de istorie şi faţă de eroii neamului, este ceva care frizează absurdul.
La reşiţa,
respectul pentru valorile care ţin de intimitatea şi/sau de identitatea
persoanei, a făcut ca relaţiile dintre cadrele militare în rezervă şi în
retragere, indiferent de structura asociativă din care aceştia fac parte (unii
sunt membrii în mai multe structuri), să se desfăşoare pe un făgaş normal, ba
pot spune că rezerviştii, printr-o reciprocă bună-cuviinţă, dovedită în
diferite împrejurări, se întâlnesc, colaborează şi se înţeleg foarte bine.
Şi totuşi, se găseşte mai tot timpul cineva
care bagă băţul prin gard pentru a strica armonia. Dacă ar fi doar un individ
bezmetic, cu probleme de adaptare socială, lucrurile ar fi de înţeles pentru că
remedierea implică o intervenţie medicală, însă atunci când însăşi
legiuitorul român strică obiceiul pământului trebuie să ne întrebăm dacă
intervenţia legislativă este raţională şi benefică poporului.
Pentru lămurirea aspectelor care m-au
determinat să aştern aceste gânduri să
încercăm să desluşim cauzele/motivele care au stat la baza emiterii Legii nr.215 din 11 noiembrie 2016 privind
ceremoniile oficiale.
Scopul legii
rezultă din art.1 care prevede că „Prezenta lege
are ca scop stabilirea unui ansamblu de norme aplicabile ceremoniilor oficiale
desfăşurate de autorităţile şi instituţiile publice, centrale şi locale”.
Sună cam pompos conţinutul acestui articol
de lege dar, dacă este vorba de o ordine socială în toate, reglementarea apare
ca fiind justificată.
orice om poate gândi că stabilirea
acestor norme a fost dictată de existenţa unor nedorite evenimente, incidente
sau accidente care au avut loc cu ocazia desfăşurării unor ceremonii. Personal
nu cunosc ca astfel de evenimente negative să fi tulburat, în românia, desfăşurarea ceremoniilor şi chiar dacă au fost acestea nu justifică reglementarea discreţionară.
Din conţinutul legii am desluşit că
raţiunea emiterii acesteia, dincolo de scopul afirmat în art.1, a fost crearea
unui suport legal dar imoral pentru înlăturarea de la participarea la ceremonii
a persoanelor fizice şi a unor persoane juridice, în special a sindicatelor şi
asociaţilor cadrelor militare în rezervă sau a asociaţilor de revoluţionari
care au deranjat şi mai deranjează încă puterea prin demonstraţiile şi
mitingurile organizate legal, potrivit dreptului „opincii” de a nu fi de acord
cu abuzurile „vlădicii”.
Astfel, puterea a instituit şi definit
termeni ca „precăderea” şi „ordinea de precădere”, prin care a stabilit
oficialităţile republicane şi locale care au dreptul să depună coroane de flori
la locul desfăşurării ceremoniei, ordinea în care se depun coroanele şi faptul
că fiecare oficial poate depune o singură coroană (probabil din spirit de
economie la bugetul ţării), conform art.16, alin.3 din Legea nr.215/2016: „În cadrul
unei ceremonii oficiale va putea fi depusă câte o singură coroană din partea
următoarelor entităţi…”.
Sunt de acord cu cei care vor spune că
trebuie să existe o reglementare în desfăşurarea ceremoniilor, pentru
asigurarea unei proceduri şi sobrietăţi a manifestării, însă nu împărtăşesc ideea legiuitorul care a „avut grijă” să schime în
mod arbitrar regulile nescrise, care au funcţionat bine zeci de ani, şi să limiteze depunerea de coroane de
flori numai de către oficialităţi cu ocazia desfăşurării ceremoniilor iar
POPORUL… mai la urmă, aşa cum rezultă din prevederile art.16, alin.4 din Legea
nr.215/2016 care dispun sentenţios că „După încheierea ceremoniei oficiale
pot fi depuse coroane şi din partea altor entităţi sau persoane”.
Vedeţi ce a ajuns POPORUL, „alte entităţi
sau persoane” !!!
Da, cârmuitorii noştri, care dau cu oiştea
în gard de multe ori, sunt aleşi de „alte entităţi sau persoane”!
Respect instituţiile Statului, însă atunci
când acestea nu sunt servite în interesul poporului, şi am un vagon de astfel
de exemple, nu pot fi obligat să-i respect pe unii vremelnici conducători, inclusiv
de la nivel local.
Personal, atunci când am depus coroane de
flori din partea Filialei Reşiţa a S.C.M.D., împreună cu alţi colegi, am făcut
gestul cu respect şi pioşenie faţă de eroii neamului, poate şi pentru că o
floare din coroană am considerat că o pun pe mormântul necunoscut al unchiului
meu, fratele tatălui, care a fost dat dispărut la „Cotul Donului” şi care, mai
mult ca probabil, nu are o cruce la căpătâi în vasta câmpie rusă.
Aproape fiecare român are de comemorat câte
un erou care a făcut parte din familia sa şi atunci primii îndreptăţiţi să
depună o coroană de flori eroilor patriei sunt românii ca popor şi nu proasta
cârmuire.
Poate că, pe de altă parte, este mai bine
aşa.
Prefer să stau singur, să depun o floare şi
să mă reculeg în faţa unui monument al eroilor români, decât să aştept… mai la
urmă.
Dacă mi-aş pune mintea cu „oficialii”
beneficiari ai proastelor legi, aş putea să depun o coroană de flori înainte de
începerea ceremoniei pentru că legea nu interzice acest lucru, ci doar participarea
la ceremonia oficială.
Până la abrogarea aberantei legi nu voi mai participa niciodată la
depunerea de coroane de flori într-un „cadru oficial”. Voi fi singur printre
români.
Să vă fie ruşine, făcătorilor de legi!
Cu
respect pentru cei care merită !
Preşedintele Filialei Reşiţa a S.C.M.D.
Col.(rtr.) Marin BUŢIU