luni, 23 octombrie 2017



 

luni, 23 octombrie 2017




- POPORUL … mai la urmă -


sigur că ordinea socială presupune, printre altele, instituirea unor reguli de urmat pentru ca relaţionarea interumană să se realizeze în condiţii civilizate în societate, însă excesul de zel în a reglementa până şi modul în care să se facă exprimarea liberă a sentimentelor patriotice, a respectului faţă de istorie şi faţă de eroii neamului, este ceva care frizează absurdul.
La reşiţa, respectul pentru valorile care ţin de intimitatea şi/sau de identitatea persoanei, a făcut ca relaţiile dintre cadrele militare în rezervă şi în retragere, indiferent de structura asociativă din care aceştia fac parte (unii sunt membrii în mai multe structuri), să se desfăşoare pe un făgaş normal, ba pot spune că rezerviştii, printr-o reciprocă bună-cuviinţă, dovedită în diferite împrejurări, se întâlnesc, colaborează şi se înţeleg foarte bine.
Şi totuşi, se găseşte mai tot timpul cineva care bagă băţul prin gard pentru a strica armonia. Dacă ar fi doar un individ bezmetic, cu probleme de adaptare socială, lucrurile ar fi de înţeles pentru că remedierea implică o intervenţie medicală, însă atunci când însăşi legiuitorul român strică obiceiul pământului trebuie să ne întrebăm dacă intervenţia legislativă este raţională şi benefică poporului.
Pentru lămurirea aspectelor care m-au determinat să aştern aceste gânduri să încercăm să desluşim cauzele/motivele care au stat la baza emiterii Legii nr.215 din 11 noiembrie 2016 privind ceremoniile oficiale.
Scopul legii rezultă din art.1 care prevede că „Prezentalege are ca scop stabilirea unui ansamblu de norme aplicabile ceremoniilor oficiale desfăşurate de autorităţile şi instituţiile publice, centrale şi locale”.
Sună cam pompos conţinutul acestui articol de lege dar, dacă este vorba de o ordine socială în toate, reglementarea apare ca fiind justificată.
orice om poate gândi că stabilirea acestor norme a fost dictată de existenţa unor nedorite evenimente, incidente sau accidente care au avut loc cu ocazia desfăşurării unor ceremonii. Personal nu cunosc ca astfel de evenimente negative să fi tulburat, în românia, desfăşurarea ceremoniilor şi chiar dacă au fost acestea nu justifică reglementarea discreţionară.
Din conţinutul legii am desluşit că raţiunea emiterii acesteia, dincolo de scopul afirmat în art.1, a fost crearea unui suport legal dar imoral pentru înlăturarea de la participarea la ceremonii a persoanelor fizice şi a unor persoane juridice, în special a sindicatelor şi asociaţilor cadrelor militare în rezervă sau a asociaţilor de revoluţionari care au deranjat şi mai deranjează încă puterea prin demonstraţiile şi mitingurile organizate legal, potrivit dreptului „opincii” de a nu fi de acord cu abuzurile „vlădicii”.
Astfel, puterea a instituit şi definit termeni ca „precăderea” şi „ordinea de precădere”, prin care a stabilit oficialităţile republicane şi locale care au dreptul să depună coroane de flori la locul desfăşurării ceremoniei, ordinea în care se depun coroanele şi faptul că fiecare oficial poate depune o singură coroană (probabil din spirit de economie la bugetul ţării), conform art.16, alin.3 din Legea nr.215/2016: „În cadrul unei ceremonii oficiale va putea fi depusă câte o singură coroană din partea următoarelor entităţi…”.
Sunt de acord cu cei care vor spune că trebuie să existe o reglementare în desfăşurarea ceremoniilor, pentru asigurarea unei proceduri şi sobrietăţi a manifestării, însă nu împărtăşesc ideea legiuitorul care a „avut grijă” să schime în mod arbitrar regulile nescrise, care au funcţionat bine zeci de ani, şi să limiteze depunerea de coroane de flori numai de către oficialităţi cu ocazia desfăşurării ceremoniilor iar POPORUL… mai la urmă, aşa cum rezultă din prevederile art.16, alin.4 din Legea nr.215/2016 care dispun sentenţios că „După încheierea ceremoniei oficiale pot fi depuse coroane şi din partea altor entităţi sau persoane”.
Vedeţi ce a ajuns POPORUL, „alte entităţi sau persoane” !!!
Da, cârmuitorii noştri, care dau cu oiştea în gard de multe ori, sunt aleşi de „alte entităţi sau persoane”!
Respect instituţiile Statului, însă atunci când acestea nu sunt servite în interesul poporului, şi am un vagon de astfel de exemple, nu pot fi obligat să-i respect pe unii vremelnici conducători, inclusiv de la nivel local.
Personal, atunci când am depus coroane de flori din partea Filialei Reşiţa a S.C.M.D., împreună cu alţi colegi, am făcut gestul cu respect şi pioşenie faţă de eroii neamului, poate şi pentru că o floare din coroană am considerat că o pun pe mormântul necunoscut al unchiului meu, fratele tatălui, care a fost dat dispărut la „Cotul Donului” şi care, mai mult ca probabil, nu are o cruce la căpătâi în vasta câmpie rusă.
Aproape fiecare român are de comemorat câte un erou care a făcut parte din familia sa şi atunci primii îndreptăţiţi să depună o coroană de flori eroilor patriei sunt românii ca popor şi nu proasta cârmuire.
Poate că, pe de altă parte, este mai bine aşa.
Prefer să stau singur, să depun o floare şi să mă reculeg în faţa unui monument al eroilor români, decât să aştept… mai la urmă.
Dacă mi-aş pune mintea cu „oficialii” beneficiari ai proastelor legi, aş putea să depun o coroană de flori înainte de începerea ceremoniei pentru că legea nu interzice acest lucru, ci doar participarea la ceremonia oficială.
Până la abrogarea aberantei legi nu voi mai participa niciodată la depunerea de coroane de flori într-un „cadru oficial”. Voi fi singur printre români.
Să vă fie ruşine, făcătorilor de legi!    

Cu respect pentru cei care merită !
Preşedintele Filialei Reşiţa a S.C.M.D.
Col.(rtr.) Marin BUŢIU